Simultaan Ivan Sokolov in het Burgerhoes

zaterdag 16 februari 2019
Voor de tweede keer was er een simultaan in het Burgerhoes van Landgraaf. Ditmaal was Grootmeester Ivan Sokolov de te kloppen man. Na de opening door wethouder Alex Schiffelers, de zwager van penningmeester Paul Thissen, begonnen 26 spelers aan hun partij tegen de oud-kampioen van Nederland. Niemand slaagde erin de grootmeester te verslaan. 6 personen kwam tot een remise: Fred Schotanus, Bram Brassé, Siem van Dael, John Cörvers, Karel Zwakhalen en Bert Coenen. Voor Karel was dit extra bijzonder, want het was ook zijn verjaardag. De winnaars konden een gesigneerd boek mee naar huis nemen.

De andere 20 spelers moesten in Sokolov hun meerdere erkennen: Jac Stams, Maarten van Hulst, Pascal Schuman, Eddy Theuwis, R. van Dinten, Paul Thissen, Rien Seip, Jelmar Klinkenberg, Lambert Rinkens, Martin Schmitz, Jo Bloem, René Coenjaerts, Rob Haarsma, Sjaak Bakker, Gino de Mon, Cindy Harder, Maarten van Hulst, Jan Heijenrath en Peter van Dinteren. Slechts 2 uur en een kwartier had Sokolov nodig voor een score van 88%, zonder enige nederlaag.

Er was ook een snelschaakchallenge tegen Maaike Keetman. Menig schaakliefhebber probeerde Maaike te verslaan, maar dat is slechts weinigen gelukt.

Omroep Landgraaf was aanwezig voor een rapportage en ook de Landgraaf Courant gaf acte de presence om een verslag te maken. SV Schaesberg dankt de gemeente Landgraaf voor de gastvrijheid en de financiële steun die dit evenement wederom tot een succes maakten.

Voor de foto′s klik hier. © Arno Ypelaar