Senatorenschaak op maandag

vrijdag 2 november 2018
Een paar jaar geleden vroegen Frans Héman en Fred Tammen zich af of er behoefte zou zijn aan de mogelijkheid om ook eens overdag een potje te kunnen schaken.

Dat kan natuurlijk altijd door bij iemand thuis af te spreken, maar we zochten naar een mogelijkheid om met meer dan twee schakers aan de gang te gaan. Dat lukte en het Senatorenschaak was geboren.

Het Senatorenschaak is een initiatief van twee schaakverenigingen, SV Voerendaal en SV Schaesberg. Wij schaken op maandagmiddag vanaf 13 uur tot ongeveer 16 uur. De opkomst per middag is op dit moment gemiddeld 10 schakers met uitschieters naar boven en beneden.
Wij spelen 3 à 4 partijen per middag, meestal vierkampjes. Het speeltempo bedraagt 25 minuten per persoon. Elke schaakmiddag is er per vierkamp een winnaar. De deelnemers aan het senatorenschaak zijn meestal lid van één van beide schaakclubs, maar wij bieden ook onderdak aan thuisschakers. De rating bedraagt naar schatting 1200 tot 1900 Elo.

Met elkaar vormen wij een gezellig, informeel en contributieloos clubje. Soms gaan wij met de pet rond, bijvoorbeeld voor een jeugdschaaktoernooi. Wij mogen gebruik maken van het materiaal en de speellocatie van SV Voerendaal: café Keulen, Schoolstraat 3 (6343CD) te Klimmen.

Mocht je je door deze opzet aangesproken voelen, kom dan rustig eens kijken of schaak een middagje mee.
Wil je vooraf nog informatie, mail dan even naar hermanfrederiktammen@hotmail.nl of bel Fred op (045-5410313 of 0651108186).
Wie weet tot op een maandagmiddag!

(Foto′s: Hans Ypma)