René Coenjaerts rapid kampioen 2023

zaterdag 8 april 2023
12 rondes in 3 avonden op jacht naar de eindoverwinning.
Ronde 12 een geweldig ontknoping. Diverse spelers azen op de titel met Rien Seip met de meeste kans met een halfje los voor de laatste ronde. De koning van het grossieren in verenigingstitels Rien Seip voelt hij kwetsbaar aan dit jaar? Heeft hij een minder jaar in schaken? Nee hoor René is in zijn momentum gekomen en verpletterd de hele top rapid spelers. Inclusief mijn persoon. De laatste ronde moest Rien winnen omdat weerstand punten in zijn nadeel waren en er al vlug gewonnen was door René. Een remise stelling was niet genoeg voor Rien en had hij de lef om een poging te wagen voor de winst tegen Vincent Sewalt dat ging mis. Uiteraard een verdiende beker voor René, 10 uit 12 is een hoge score. 3 personen met 9,5 punt waar van Rien de beste weerstandpunten heeft en tweede is, derde mijn persoon met 9,5 punt.

Opmerkelijk de hoge opkomst, geldt voor alle speelavonden, ook daar is René een kampioen in om de vereniging te promoten. Super voorzitter mag ook eens gezegd worden.

Proficiat en Chapeau René.

Karel Zwakhalen