Geslaagde ontmoeting met SF Baesweiler

maandag 28 november 2022
De vriendschappelijke ontmoeting met Schachfreunde Baesweiler was zeer geslaagd. Voor Schaesberg gold dat niet zozeer vanwege het resultaat (er werd met 14-10 verloren), maar zeker wel vanwege de sportieve sfeer, de gastvrijheid en de uitstekende verzorging. In de Mehrzweckhalle van het naburige Baesweiler konden we genieten van koffie, dranken en diverse lekkernijen in kerstsfeer. Beide clubs hadden 12 strijders weten op te trommelen die met elkaar de degens kruisten in een tweeluik (eenmaal wit, eenmaal zwart) van 45 minuten pppp. De Schachfreunde bleken in de breedte sterker dan SVS terwijl ons team wel een redelijke afspiegeling was van het niveau van onze vereniging. Terecht werd door onze gastheren dan ook tweemaal de clubyell aangeheven: "Schach matt; Mach ihn platt" (3 maal). Geen impressie zonder partij en daarom volgt hierna mijn eigen minimatch met Tobias Schüller die resulteerde in 1-1.

Wit: Tobias Schüller Zwart: Rien Seip

Wit: Rien Seip Zwart: Tobias Schüller