27 Deelnemers Schaak Off

zaterdag 17 september 2022
Aan de Schaak Off in Het Streeperkruis hebben 27 spelers meegedaan. Daaronder waren 7 niet-leden. De Schaak Off is een initiatief van de KNSB om meer mensen aan het schaken te krijgen. Iedere bij de KNSB aangesloten vereniging kon een voorronde organiseren, waar iedereen gratis aan mee kon doen. In de voorrondes kan met zich plaatsen voor een regionale finale, waar men zich dan kan plaatsen voor de landelijke finale op 3 december. Omdat SV Schaesberg de enige vereniging in Limburg is die een voorronde organiseerde, plaatsen de groepswinnaars zich rechtstreeks voor de landelijke finale. De groepswinnaars zijn ook meteen Limburgs Kampioen Schaak Off.

Groep A was een behoorlijk sterke groep. Marcel van Haren won deze groep met 3 uit 3; voor clubkampioen Rien Seip, Marcel Winkels en Bram Brassé. Alexander Stakenburg van SV Kerkrade eindigde in groep B gelijk met John Cörvers; John liet de plaatsing voor de finale grootmoedig aan Alexander. Sjaak Bakker en Rafael De Bie werden 3e en 4e.

Groep C was een geheel Schaesbergse groep. Martin Schmit won, voor René Coenjaerts, Paul Thissen en Jos Jeurissen. Maarten Verkoelen won groep D, voor Nicolai Kryvoruchko, Karel Zwakhalen en Peter Ramaekers. In groep E was een barrage nodig, waarin Hans Palm wist te winnen van Marcel Drummen. Verder speelden Erik Henssen, Milan Krükel, Dennis van den Berg en Cor Verkennis mee in deze groep. De laatste groep, F, werd gewonnen door Max Doering met 5 uit 5. Tweede werd Jur Gaj van GESS. De gedeelde derde t/m 5 plaats was voor Robin Schellings, Jo Bloem en Ruud Hendriks.

Geplaatst voor de finale zijn dus Marcel van Haren, Alexander Stakenburg, Martin Schmitz, Maarten Verkoelen, Hans Palm en Max Doering.