Simultaan clubkampioen eindigt in 8½ - 4½

donderdag 9 juni 2022
Het seizoen is afgesloten met een simultaan door clubkampioen Rien Seip. De simultaan had een interessant verloop met enkele spectaculaire partijen. Er waren 13 borden bezet. Remises waren er voor Jos Jeurissen, Fred Schotanus en Jo Bloem. Tegen Bram Brassé ontstond een complex strategisch gevecht dat op een cruciaal moment kiepte naar beslissend voordeel voor Bram. Sjaak Bakker wist Rien in verwarring te brengen met een wat rommelige opening. Plotseling verschenen tactische problemen die niet meer oplosbaar waren, waarna Rien te veel materiaal verloor. De derde verliespartij kwam op naam van John Cörvers die Rien verraste met een Hollandse Leningrader, door Rien niet helemaal goed behandeld waarna hij de problemen niet meer te boven kwam. De overige 7 partijen werden door Rien gewonnen, vaak na een spannend en spectaculair verloop: Erik Henssen, Paul Thissen, Ruud Hendriks, René Coenjaerts, Hans Palm, Marcel Drummen en Jo Balter.