Uit de jaarvergadering

vrijdag 3 september 2021
Op 2 september is de jaarvergadering gehouden, voorafgaand aan het nieuwe seizoen. Hieronder volgt een overzicht van een aantal zaken die aan de orde zijn gekomen.

Interne competities

• Op 9 september gaat de interne competitie van start
  • Zolang de horeca verplicht om 00:00 uur moet sluiten wordt er gespeeld in maar één periode van 1:45 uur. Er komt na de 40e zet geen tijd bij.
  • Mocht de competitie om wat voor reden dan ook niet volledig gespeeld kunnen worden en er zijn tenminste 20 ronden gespeeld dan is koploper na de laatst gespeelde ronde clubkampioen en wordt op basis van de laatste ranglijst promotie en degradatie toegepast. Worden er minder ronden gespeeld dan is er geen clubkampioen en zijn er geen promoties en degradaties.
  • Ook de rapidcompetitie zal weer worden gehouden. Dit zijn 3 clubavonden.

Trainingen

• De trainingen van Henk Temmink worden weer opgestart
  • Op donderdag 6 januari is er een training door Anne Haast

Externe competities

Er wordt geprobeerd 3 teams te vormen voor de LiSB-competitie. Er is onvoldoende belangstelling voor de KNSB-competitie. Daarnaast is het voornemen om aan de rapid- en KO-bekers deel te nemen met één team.

Andere activiteiten

• In december bestaat SV Schaesberg 85 jaar. Er zullen een aantal activiteiten worden georganiseerd, maar gezien de coronacrisis is het bestuur nog terughoudend om hier veel energie en geld in te steken. De grootste activiteit die in voorbereiding is, is een Schaakfestijn op Slot Schaesberg op 9 april. Andere activiteiten zijn nog slechts vage plannen. Leden kunnen zich bij het bestuur melden als ze ideeën hebben.
  • Er wordt nog nagedacht over reguliere activiteiten, zoals de kerst-inn, de Parkstadontmoeting en eventueel een toernooi