Parkstad Zomerrapid

zondag 9 juli 2023
SV Voerendaal en SV Schaesberg organiseren ook dit jaar weer het Parkstad Zomerrapid. Er wordt gespeeld op 6 opeenvolgende donderdagavonden vanaf 13 juli. Iedereen mag gratis meedoen, of je nu lid bent van één van de twee clubs of niet. Iedere avond worden 3 rapidpartijen gespeeld met een bedenktijd van 25 minuten per persoon per partij. Iedereen kan per ronde beslissen of hij/zij meedoet. Je hoeft er dus niet iedere keer bij te zijn. Wie aan een ronde niet deelneemt krijgt 0,3 punt.

Op 13 en 27 juli wordt gespeeld in Café Keulen, Schoolstraat 3 in Klimmen.

Op 20 juli en op de eerste drie donderdagen van augustus wordt gespeeld in Het Streeperkruis.

Wil je meedoen, meldt je dan op de betreffende speelavond vóór 20:00 uur in het speellokaal.

Na afloop zijn er prijzen voor de drie hoogst geklasseerde spelers. Daarnaast is er een ratingprijs voor de categorie 1500-1700 en een ratingprijs voor de hoogst geklasseerde speler met een rating lager dan 1500.

Voor de ratingprijzen wordt gekeken naar de KNSB-rating van 1 juli 2023. Heeft iemand op die datum geen KNSB-rating dan is de FIDE-rating per die datum bepalend. Heeft een speler ook geen FIDE-rating dan geldt de DWZ (Duitse rating) per 1 juli. Heeft een speler ook geen DWZ dan stelt de wedstrijdleiding een rating vast.