Frits Hendriks overleden

woensdag 28 oktober 2020
Oud-voorzitter en lid van verdienste Frits Hendriks is overleden. Frits was een gedreven schaker. Hij werd in 1971 lid van SV Schaesberg en werd 2 jaar later al clubkampioen. In totaal zou Frits 9 keer clubkampioen worden.

Frits was niet alleen een gedreven schaker, hij was ook niet bang de handen uit de mouwen te steken. Als voorzitter van de club (1972-1980) en van de Limburgse Schaakbond (1977-1992) heeft hij legendarische status verworven. Niet voor niets is hij erelid van de club geworden en bij de LiSB zelfs erevoorzitter. Frits was ook drager van de erespeld van de KNSB.

Kort na zijn pensioen werd Frits ziek. Aanvankelijk kon hij zijn leven weer oppakken, maar de ziekte werd erger. Op 7 oktober 2010 speelde hij zijn laatste partij in de interne. Remise tegen Sjaak Bakker.

Op 21 oktober is hij overleden op 80-jarige leeftijd. Wij wensen zijn familie en vrienden veel sterkte toe.

Frits (links) als voorzitter bij het 40-jarig jubileum in 1976